Pengars värde

Jag satt precis och pratade med en kompis över msn, och hon berättade att hon hade vart ute i skogen hela dagen och planterat granar. Vilket tydligen var ohyggligt tråkigt, men som hon sa: "Tänk vad folk gör för pengar" . Och efter att ha funderat en stund. Visst de är sant ! Folk är som besatta över dessa mynt för att inte tala om pappers-lapparna. Vad är det som gör dem så eftertraktade? Men i dagens samhälle visst det är inte något konsigt att vi är som vi är med pengar. Ingenting är graits längre! Luften ? Är den gratis? Kankse men till vilket pris ? Tror du verkligen att den är nyttig för din hals? luften som förstör kroppen visst kan man säga att den är gratis i ekonomiväg, men som sagt till vilket pris. Är den värd att andas när den förstör oss både inni- och ute- från?
Nu får man snart betala för att kunna andas rent. Blir det någonsin bättre eller är det redan försent?
För vem kan segla utan vinden och vem kan skrika utan luft ? Vem kan hata utan ångest och vem kan älska utan lust?


Kapitalism ? Varför så himla viktigt? Och varför livsavgörande? varför kostar tex. mat pengar . vi behöver mat för att överleva, borde inte den vara gratis, precis som luften. Kläder? visst också bra att ha, men itne livsavgörande.

Jag har en del synpunkter på saker som rör oss alla som bor i det svenska samhället, men jag tycker att alla borde ha rätt till någon form av kapitalism. Å jag har starka åsikter om invandrare och svensk politik. Nej jag tycker inte att alla männsikor har samma värde, det tycker jag itne. Men nån gång i framitden så vill jag att det ska vara så, att ingen behöver kämpa för att vara lika högt uppsatt som någon annan, men så långt tror jag faktist inte att männsikan någon gång kommer att komma i sin utveckling. även om jag innerligt hoppas på det.


Något på hjärtat? Kommentera detta inklägg här
Postat av: Alice

ahhahaha, snällt att skriva om mig :D och roman var det ja... :P

2006-06-27 @ 20:53:29
URL: http://alicestallvik.blogg.se

Hiss eller diss allt är välkommet här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0