allting du får

Om jag vore spelman så skrev jag tre låtar det skönsta man hörde att spela för dej
Om jag vore köpman, jag köpte tre stenar som stjärnor på himlen till smycke från mig
Men jag är en enkel man och enkel i min gåva, blott tre band av sammet att pryda ditt hår
Om jag vore adelsman, då höll jag tre vagnar med tre ädla hästar att föra dej till mig
Om jag vore kejsare stod 300 tjänare i tre slott i tre land och väntade dej
Men jag är en enkel man och enkel i min gåva, blott tre band av sammet att pryda ditt hår
Om jag vore spelman, en köpman, en adelsman så gav jag dig annat men dock icke mer
Jag gav dig blott att höra, att njuta och skåda men fattig mans hjärta ger mer än man ser
För jag är en enkel man och enkel i min gåva, blott tre band av sammet att pryda ditt hår
Utanom, innanom allting du får i tre band av sammet till ditt vackra hår
Utanom, innanom allting jag får i tre band av sammet att pryda mitt hår


Fundera på det.....

Något på hjärtat? Kommentera detta inklägg här

Hiss eller diss allt är välkommet här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0