svar till lillalie :)

ang din fråga på pressen.. om man blir våldtagen och blir gravid,och till dom som skulle bli gravid och inte har råd att ha barnet.. ??

hejsan. vid våldtäckt så förstår jag att man gör abort,för det är så otroligt kränkande att bli det. Menjag vill påpeka att det finns människor omkring oss som är till genom våldtäckt, men dom har ju inget mindre värde för det men det är inte till de som gör abort pga av våldtäckt eller incest jag riktar mej. (vet du att endast 1% av alla aborter som görs är pga av detta.) 1% görs pga av att de e nått fel på barnet. å 3% för att mamman har nån sjukdom. Men dom övriga 95 % då? det är detta jag vill uppmärksamma! att inte ha råd med barnet i ett samhälle som sverige existerar inte. för det finns så mtcket olika slags hjälp att få. jag själv har ju ingen egen inkomst. men man får ju både föräldrapenning, barnbidrag och underhåll (om man inte bor tsm med pappan får man underhåll) å detta täcker helt klart en stor del av det en bebis kostar varje månad. när vi(jag och mina föräldrar) räknade lite på det häromdan så kom vi fram till att jag kommer att ha ca 1000 spänn "över" varje månad. då ingår en hyra på 1000 spänn för att jag bor hemma. å alla andra utgifter. tex. blöjor, kläder, hygienartiklar (till både mej å barnet) fråga om det är nått mer du funderar över ! // jannike

Något på hjärtat? Kommentera detta inklägg här

Hiss eller diss allt är välkommet här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0