stolt

idag stötte jag ihop med pyskologen jag hade på BUP å min tid där, känsla. och känsla när jag gick fram till henne

jag:Heej
Hon: DEJ känner jag igen
jag: jaa .. ;)
hon: hehe
jag sträckte fram handen, "Jannike", log, "Persson" ler igen, "från svenljunga, jag var här för typ  3 årsen"
hon: just det ja, det är du, men guud vad du har förändrats
jag: hehe, jaa
hon: jag hade aldrig känt igen dej. vad gör du nu? hur har allt gått? nyfiken jag blir
jag ler ännu större, "ja är faktist mammaledig just nu, sen ett halvår tillbaka"
Hon: nemen, är det sant? oj, jag har tänkt det, har tänkt på att de skulle vara så. gud vad roligt, hur går det då?
jag: jätte bra, han är så snäll så, en liten oliver är det
Hon: ja tänk.. vad mycket man får tillbaka, gud vad roligt det var att se dej!! :) 
jag: jaa, jag var verkligen bara tvungen att hälsa


det kändes så bra! att få se henne i ögonen, och känna hur hela kroppen ler. känna att: detta är jag, SE på mej, Se på mej idag, Se vad jag har blivit. jag var vekrligen glad över att jag gjorde det när ja gick därifrån, jag hälsade på henne, jag pratade med henne, jag visade upp mej. visade upp vad jag åstadkommit. å jag är sååå stolt :) detta är mitt liv , detta är mitt jag.. 
detta blev jag.

det var verkligen en häftig känsla, å att få visa att jag har mognat, jag är vuxan nu, jag är inte längre tjejen med skärsår som skrek å skällde å gormade, jag är jag, jag är lugn, jag är en helt annan människa än vad jag var då! jag såg på henne, å för första gången så såg jag på henne med lika mycket respekt tillbaka, såg på henne, å visste att hon gillade det hon såg. jag satt inte där, svartklädd för att inte synas, stora kläder för att inte visa det man då tyckte var något att skämmas över. kroppen, hade inte MP3 i örat och jag bet  inte pånaglarna, jag log! jag log åt henne!
Å detta MÅSTE jag bara berätta, jag störde mej inte ens LIIIITE på hennes hår, hennes jävla hår! som alltid la sig så fult, jag störde mig inte alls på det idag.
jag visade att idag är jag en ung kvinna, som står för det jag gått igenom, jag mår bra, detta är jag

UNDERBART :D

Något på hjärtat? Kommentera detta inklägg här

Hiss eller diss allt är välkommet här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0