Jannikes Jeanstips

Jag satt häromdan och rensade i min garderob å så upptäckte jag att jag har sjukt mycket kläder som jag aldrig använder. Jag menar, varför hänger det tre jackor i garderoben som är använda en gång, och två stycken som man har året runt?? Helt onödigt!
Sen kollade jag tröjor, å jag har en förmåga att ofta köpa tröjor utan att prova, dom är alltid förstora eller har konstig form, eller så är färgen helt fel. Åå visst är det så att vissa plagg bara går att använda sommartid. Å vissa bara vintertid. Skitjobbigt!!

Men jag har kommit på att det är en bra plan att:
?fråga i affären om dom kan lägga upp byxorna åt en där, men då måste man tänka på att jeans kan krympa något i tvätten (ja, även på längden) det går ju också bra att ta hem och tvätta innan, men var noga med att jeansen inte är söndertrampade när du kommer tillbaka för uppläggning.
Det gjorde jag, gissa om jag skämdes när hon sa att det blir rätt svårt att lägga upp domhär.
Jag: Aa, men gör så gott du kan.

?Om du vill ha tajta jeans så är det ett bra tips att köpa ljusa, eftersom den tvätten töjer sig mindre, (hur jobbigt är det inte när favoritjeansen hänger?)
Det som är negativt med ljusa jeans är väl att de förstorar rumpan å låren, inte alltid skoj det heller!
Mörka jeans köper jag alltid i storleken mindre eftersom de töjer sig en storlek. (Då kan man ju tycka att det väller över lite på sidorna, men igen! JEANS TÖJER SIG. Linningen med!
?Tvätta jeansen så sällan du kan, och torktumla de inte! (just detta följer inte jag, jeansen krymper oft lite i varm tvätt å tork)
?Om jeansen är mörka, vänd på dom i tvätten! De bleknar snabbare annars!

Något på hjärtat? Kommentera detta inklägg här

Hiss eller diss allt är välkommet här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0