080508-tankar

idag är en av de dagarna igen. en av de dagarna då jag vägrar vara ensam hemma, en av de dagarna då hjärtat hoppar ur bröstet på en så fort det ringer eller knackar på dörren.
idag är en av de dagarna igen. då jag totalvägrar att vara ensam, en av de dagarna dåman tror att man ska dö varje gång det ringer eller knackar på dörren, en av de dagarna då man går på tå, och bara lyssnar efter ljud som är annorlunda.
idag
idag är en av de dagarna igen. som jag hatar, skithatar, hatar jättemycket, en av de dagarna.
åter igen är mitt hem, min fristad mitt fängelse, det enda stället som ska vara min trygghet är mitt fängelse där evig rädsla kommer och går som våren, den kanske inte syns vissa perioder, men man vet såväl att den kommer tillbaka,

JANNIKE?! HUR DUM ÄR DU EGENLTIGEN?! när ska du fatta att du är dömd att leva såhär efter vad du valt. När ska du fatta att detta är ditt straff för livet du levt, för dina val å dina misstag. du är dömd.

idag lämnar jag inte huset ensam, idag är jag inte kvar i huset ensam.
idag....vågar jag inte vara ensam i min fristad.

Något på hjärtat? Kommentera detta inklägg här
Postat av: Elin w

vad är det för val du gjort fel? vad är det som gått så snett? =/ Vi lyssnar, om du vill berätta.

2008-05-09 @ 13:46:32
URL: http://teacoffeeandlove.blogg.se

Hiss eller diss allt är välkommet här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0