29 maj tankar

jag är rädd , jag är livrädd att bli sviken. livrädd att det ska bli så igen att jag ligger söndrig och att någon annan ska bli den som skrapar ihop resterna av mej, för att jag inte orkar. Livrädd att misslyckas. Livrädd att stå ensam kvar. livrädd för att du ska glömma vad du ser hos mig, och att allt ska gå åt helvete, livrädd att falla in i den där onda cirkeln. Livrädd inför framtiden och vad den har att erbjuda, livrädd inför hur snabbt den kan förändras, för vem vet vad som händer imorgon? På bara en sekund kan livet förändras radikalt, rädd för att bli satt i andra hand och att inte betyda något. allra räddast är jag att bli sviken, att du inte ska orka ta dig igenom alla dagar, framförallt kvällar och nätter då jag kommer att behöva dig, att misslyckas med att ge dej det du behöver, och att inte kunna finnas till

Något på hjärtat? Kommentera detta inklägg här

Hiss eller diss allt är välkommet här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0