9/11 -08

 vi har precis ätit middag nu, olli skulle med äta å jasg skulle mata honom samtidigt som jag själv åt. å han var värsta aggresiv å liksom nöp  rev mej på armen hela tiden, efter typ 15 ggr så (jasg säger till honom varje gång) så knäpper jag hponom¨lätt på fingrarna, då blir han skiiiit sur å nyper ännu hårdare, jag skjuter lugnt bort honom från bordet och låter han vänta i ca 30 sek innan jag tar tillbaka honom. å han gör samma sak igen
gaaaah
då började jag ignorera honom istället, men de fortsatte bara .
gaah tips mot den fasen i ett års trotsen?
ska man ignorera, bara säga till eller ska man till slut nypa tillbaka för att visa att de gör ont?
tips ? :)

Något på hjärtat? Kommentera detta inklägg här
Postat av: Anette

Tala om för honom att man får inte nypas, o att om man nyps när man ska äta så får man ingen mat.

Fortsätter han nypas så plocka helt enkelt bort honom och maten från bordet.

Vänta 10-15 min o fråga om han vill äta UTAN att nypas.

Så fick vi göra här hemma!

O de funkar ;)

Nu är dock nästa fas att KASTA maten ist.

De e fan värre än när Isak höll på o skulle nypas hela tiden!

2008-11-10 @ 14:24:19
URL: http://t0ka.blogg.se/

Hiss eller diss allt är välkommet här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0