svar till kommentar - bibbi

Bibbi om svar till kommentar - bibbi:
Till Linda:

Jag påstår inte att hon är en dålig mamma. Hennes unge får säkert jättemycket med kärlek. Men man kan ju inte leva enbart av kärlek fattar ju vem som helst. Här snackar vi om att kunna ta ansvar och vara mogen nog att ta försörja sig själv. Leva på andras bekostnad är ju lätt då kan vem som helst försörja flera ungar hos sina föräldrar, men jag menar vad lär man sig av det och vad kommer man lära sin unge..att tvingas vara beroende av andra för att klara sin vardag..och detta menar du är att vara en mogen och ansvarsfull mamma?


att kunna försörja sig i mitt fall handlar inte om mognad, de handlar om min ålder. å ålder å mognad är väl inte samma sak? i vissa fall kanske, men inte alla! jag kommer att lära min unge allt som jagtycker är värt att prioritera, och antagligen kommer han att få ungefär samma uppfostran smo jag fått, och isf behöver varken jag, mina närstående eller någon annan vara orolig. 
 alla är väl beroende av något? jag har inte pappan med i bilden, df blir jag istället beroende av min mamma som avlastar mej de få gånger jag tappar gnistan, även om jag hade varit 35 när jag fått mitt barn så hade jag behövt en avlastning, ensamtid är viktitgt! och inget av detta har med omognad att göra, just
face the fact. sen kan jag ju bara be dej bibbi, titta på bilderna här nedan, vilket är bäst? vilket får dej att känna dej bäst till mods? ärligt talat bibbi, sover du om natten i vetenskap om vad du egentlingen säger till mej, att det vore ett bättre alternativ om min son var en av dessa ofödda liv?

hoppas du tänker till bibbi, varje människa med sunt förnuft känner sig illa till mods av de två översta bilderna.
jag älskar min son, och tanken är inte att bo hemma under samma tak som mina föräldrar hela livet. men det är en klar fördel att ha en utbildning, den skaffar jag just nu. du får väl tänka lite på alternativen, att bo hemma tre år till eller att bara ha högstadieutbildning?

Något på hjärtat? Kommentera detta inklägg här
Postat av: Josefin

Skrev för ett par dagar sen ett inlägg i min blogg om "häxjakten" på föräldrar, främst unga. Jag förstår inte vad människor får ut av att säga saker som i deras ögon är ärliga, i andras fall är de inte speciellt ärliga - bara kränkande. Jag förstår i vilket syfte du lägger ut bilder på aborterade foster, jag som själv genomgått abort vet hur smärtsamt just det är och när människor skriver till (främst) unga mammor att de inte är "lämpliga" osv osv så slängs mina minnen över mig som en tsunami. I mitt fall var abort det enda rätta av många anledningar, i ditt fall var det bästa att få din son. Allt sker av en mening.



Jag blev så glad när jag läste att du fått dagisplats åt Oliver. Även om jag inte känner dig så hejar jag på dig nått så vansinnigt. Du kommer att ta dig långt i livet och jag är stensäker på att din son kommer att växa upp med sunda värderingar och med kärlek i överflöd. Du är en förebild, även för en 25 åring :-) det ska du veta. Kram

2008-11-04 @ 10:48:01
URL: http://skalbaggeskal.blogg.se/
Postat av: Bibbi

E det de du har att säga till ditt försvar?? kanske borde ha tänkt på att inte ha blivit med barn i första taget, du e själv ett barn. Tänkt på dom som inte kan ta hand om ett barn eller inte känner sig tillräckligt mogna för att ta hand om en unge, ja då borde dom har rätt till att göra abort. Eller tänk på dom som är missbrukare, eller tvingas göra abort för att deras barn har grova missbildningar är du fortfarande för att dessa personer ska föda barn och låta dem lida resten av sina liv? Vissa borde inte ha rätten till att bli föräldrar och då ska dom ha alternativet för att göra abort.

2008-11-04 @ 10:56:05
Postat av: Till en stolt UNG mamma ifrån en annan ;)

Jag fattar inte varför vissa personer är på oss bara för att vi är unga mammor! Åldern har ingen betydelse. Vi älskar våra barn precis lika mycket som 30 åriga mammor! Vi tar hand om våra barn så som små barn ska ta hands om. Många tror ju att man inte är mogen om man är en ung mamma. Men det dom inte tänker på det är ju att man mognar något enormt när man är gravid och man mognar under hela livet! Den där Bibbi kan väl inget säga om detta om hon själv inte är en ungmamma! För är hon inte det så vet hon ingenting om det!

2008-11-04 @ 13:48:08
URL: http://jennieocholiver.blogg.se/
Postat av: Anna från göteborg

till bibbi!

bibbi, du är bara rädd!! du vet ju inte hur det öär att ha barn och antagligen kmr ditt kommande barn inte vara tryggt med en sån mamma som är så negativt inställd och hackar på andra mammor.

Man har sina åsikter, du har din och janike har sin, det är ingen ide att du snacka om att janike är en barnunge och bara lever på andra, hon är så duktig och är SÅ mycket mer mogen än vad du är. Jag blir så himla irriterad på sånna som dig! S¨nna som du som bara lägger tid på att kommentera tykna grejer på någons blogg verkar inte ha ngt mkt bättre för sig. Du får dagens "suck!" från mig!



janike, jag vet att du inte tar åt dig av bibbi, du är så stark och du är så bra!



// trogen läsare

2008-11-04 @ 18:11:13
Postat av: Leine

Ingen har rätt att ta någon annans liv. och livet startar vid befruktningen.

2008-11-04 @ 20:29:32
Postat av: sesse

Vem är "hon" som bibbi säger?

2008-11-05 @ 10:49:09
URL: http://soulstone.blogg.se/
Postat av: Anonym

Eller vad tycker ni om de tjejer som blir våldtagna ska de då tvingas föda fram ett barn som inte skapats av kärlek? Hur hade ni känt? Eller är det det som krävs för att ni ska förstå att abort är nödvändigt i vissa extrema fall!

2008-11-06 @ 10:14:29

Hiss eller diss allt är välkommet här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0