svar på lite frågor

Hur går det med dagissökandet och fajten med kommunen?
Jag har fortfarande inte fått någon dagisplats, jag hoppas på en efter årsskiftet, kommunen har varit och kollat på nya lokaler till ett eventuellt nytt dagis, men jag har inte hört något så antaligen så uppföll inte lokalerna kraven för att få starta något där.
Jag hoppas på en plats på torsgården så fort som möjligt. MIn farmor å farfar har ju ollibollen på dagarna, och han trivs jätte bra, å farmor å farfar tycker att det är svinkul så det går bra sålänge, men de orkar nog inte vara småbarnsföräldrar hur länge som helst.
Om jag inte får en plats efter årskiftet så måste jag nog överväga att hoppa av skolan, och isåfall vara hemma med oliver ett tag till tills platserna är lediga(garanterat i juni) och efter det läser jag på komvux isåfall! men jag vill gå kvar i skolan, så jag hoppas verkligen att ni läsare håller tummarna åt mej!:)

Hur går det för dig i skolan?
Jag älskar skolan, lärarna, linjen allt! trivs jätte bra, jag tycker att det går bra, det roliga är att skolan är rätt liten, men det finns fyra till som har barn som jag haft lite kontakt med. De anordnar möten på skolan för alla mammor. jag verkar vara yngst, men vad gör det? ;) det enda som är surt med skolan är att den är treårig!

Hur länge har du tänkt att bo hemma? :)
jag har tänkt att bo hemma tills min utbildning är klar, alltså innebär det ca 2,5 år till(om jag nu stannar kvar på skolan) innan det kommer jag inte kunna flytta hemifrån, är inte sugen på att hämta pengar på socialen, och det går jättebra att bo hemma så det är inga problem, klart att jag vill flytta hemmifrån, bli självförsörjande osv. men det är ett projekt efter skolan, fullföljer jag min utbildnign så är jag ju frisör när jag är klar, kanske startar man eget då och så fort ekonomin tillåter det så flyttar vi ut och startar ett helt nytt liv!

Något på hjärtat? Kommentera detta inklägg här
Postat av: Bibbi

Det är tragiskt att du inte ens kan försörja dig själv sen har du en unge att ta hand om också. Stackars ni ungar

2008-10-25 @ 12:05:12

Hiss eller diss allt är välkommet här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0