gta?! till för småpojkar?!

satt för en stund sen i soffan och min 9 åriga bror å hans kompis satt på golvet och spelade GTA.
alla som vet vad GTA är för spel förstår varför jag reagerar. i spelet ska man bla. rymma från polisen, spraya med färg(klottra) skjuta poliser, skjuta människor, sno bilar, och man kan kasta sprängare, man kan slå ner folk med baseball trän och använda vapen.
och det värsta av allt, när man klarat ett uppdrag ska man tillbaka hem, där man blir belönad med pengar och respekt!
"congratulations 300+respect"
vad är det vi lär barnen idag?
jag tycker att det är helt sjukt, allvarligt, dom är 9 år ! 9!

visst jag har med spelat gta, men det var för ett par år sedan med en killkompis. tycker att det är helt sjukt att de får spela sådana spel!

Något på hjärtat? Kommentera detta inklägg här

Hiss eller diss allt är välkommet här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0