kolabullar..

kolabullar :)
100 g margarin
6 dl vetemjöl
2 msk socker
50 g jäst
1,5 dl mjölk
2 ägg
1 krm salt

Fyllning
50 g margarin
ca 1 dl kolasås
lagom mkt vaniljsocker

Grädda i ca 8 min i 225 grader mitt i ugnen


man ska blanda ihop degingredienserna som man gör med vanliga bullar , men man behöver inte låta den jäsa. kavla ut å breda på fyllningen, rulla ihop å skära i bitar å lägga i pappersformar.
sen ska man låta bullarna jäsa en timme, pensla med ägg pch pärlsocker om man vill.

Grädda i ca 8 min i 225 grader mitt i ugnen
sen brukar jag alltid spraya bröd å bullar med vattendusch för ja har fått för mig att de kan bli hårda annars.

Något på hjärtat? Kommentera detta inklägg här
Postat av: Emmöööö

haha lagom mycket vanilj socker ? xD hela burken då eller ? :D

2010-01-05 @ 23:47:32
Postat av: Sandra

Blev dem goda då? :)

2010-01-06 @ 10:02:16

Hiss eller diss allt är välkommet här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0